Rezistenta la odihna

by admin  - April 9, 2012

Da, ati citit bine – nu rezistenta la efort ci rezistenta la odihna.
Si de comportamentul asta am aflat tot de la Eben Pagan – are o multime de lucruri constientizate in programele lui.
Intr-unul din ele, care are de fapt ca scop principal sa iti cresti productivitatea, vorbeste despre sindromul asta, de rezistenta la odihna.

Adica, mai exact – ne dorim sa implinim atat de multe lucruri, ne dorim sa ne atingem telurile, ne dorim ne sa realizam visele incat ziua ni se pare prea scurta, timpul alocat pentru munca noastra insuficient. Si atunci cand vine vorba sa ne odihnim, am vrea sa furam din timpul asta.

Nu spune ca nu putem face mai mult. Nu spune ca muschii nostri nu se dezvolta atunci cand ii solicitam. Ba da, asta e mecanismul care ne face sa crestem. Ci spune ca uneori reusim sa ne culpabilizam pentru faptul ca ne odihnim.

Ne opunem la odihna pe care o meritam. Ne simtim vinovati ca acordam atata timp pentru somn sau pentru a ne recapata fortele incat stam cu muschii incordati si atunci cand ar trebui sa ne relaxam.

Si m-am recunoscut in descrierea asta. Uneori stau noaptea sa invat, sa citesc, sa ma instruiesc si desi ma apuca somnul gasesc metode sa mai trag de timp si de mine. Si uit sa ascut fierastraul.  (puteti vedea si articolul asta AICI)

Mi s-a intamplat intr-o noapte chiar sa visez ca nu pot sa deschid ochii de somn! Eram in somn, in vis si visam ca mi-e atat de somn ca nu pot sa dezlipesc pleoapele! ­čÖé Super funny!

De-asta mi s-a parut geniala atentionarea lui Eben: avem o rezistenta la odihna! Ne-am antrenat sa ne opunem si atunci cand decidem sa ne odihnim. Continuam in mod subconstient un dialog de genul “n-ar trebui sa fac asta!”

Si rezultatele pe care le aduce lupta asta interioara sunt lipsa de concentrare, lipsa de eficienta si o tona de frustrari. Pe langa lipsa de odihna. Asta e bonus. ­čÖé

Uite care e si solutia: decizia constienta pentru odihna. Cand decidem sa ne odihnim, apai sa decidem sa ne odihnim. Vorba bancului ala: “N-am gasit alta rima sa traiti”. ­čÖé Alt “truism” nu am la indemana.

Seara, daca mai aveti ceva de facut si vedeti ca trebuie sa le lasati pe a doua zi, scriti-le pe o hartie, sau in agenda si decideti sa va odihniti constient.

Decizia constienta pentru odihna! Asta e una din solutii. Sunt si metode de relaxare, de intrat constient in ALFA inainte de adormi, sunt metode de a ii lasa subconstientului lucruri de rezolvat – pe oricare ati alege-o – luati decizia sa va odihniti constient.

Si daca va simtiti initial vinovat ca va odihniti – sa stiti ca e normal asta – insa mergeti mai departe – decideti sa va odihniti constient. Profund. Regenerator. Si rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Si hai sa recapitulam :

Avem tendinta sa ne culpabilizam ca nu facem mai multe intr-o zi, ca ne odihnim in loc sa fim productivi.

Primul pas: constientizarea: culpabilizarea asta e un program – hai sa il constientizam. E normal sa fie asa intr-o cultura, intr-o societate care e orientata deocamdata pe activitate, nu pe rezultate sau pe profunzimea trairilor.

Planul: acceptati tendinta asta si schimbati-o cu o decizie:  odihna sa fie odihna.

Leave a Reply

  1. Foarte adevarat articolul. Multi oameni, in goana continua dupa bani, sub stresul provocat de criza financiara care ne afecteaza, impovarati de grijile cotidiene, isi neglijeaza odihna. Dar fara o minte clara si un corp odihnit nu putem lua decizii lucide si nu putem actiona la momentul oportun cu eficienta maxima. Sa fim constienti clipa de clipa ca sanatatea este cel mai mare bun pe care il avem si odihna corespunzatoare este un mod prin care ne-o putem pastra mai mult timp.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}