Pro si Contra pentru a face un business pe Amazon

by Liviu  - October 20, 2016

Acum┬ácateva luni un bun prieten, Alex Huditan (Hudi), impreuna cu Claudiu Stanculescu (Claus) au lansat un curs – Amazon Setup, prin care ii invata pe oameni (cu mindset antreprenorial) sa isi construiasca┬áun “business pe Amazon”.

Adica mai precis spus sa vinda produse fizice, online, pe Amazon.

N.B. Denumirea “business pe Amazon” /┬á“afacere pe Amazon” / “afaceri pe Amazon”┬ánu e┬ácea mai corecta, pentru ca de fapt Amazon┬áe un business in sine si nu il mai face nimeni, e deja facut ­čÖé . Amazon a creat insa un canal de vanzare si o modalitatea de pornire pentru┬ábusiness-uri, iar ca sa imi fie mai simplu, am adoptat┬áconventia asta de limbaj: “business pe Amazon“.

In ultimul timp┬áam fost┬áabordat de nenumarate ori de persoane care in principiu aveau aceeasi intrebare, voiau sa stie ┬á“daca merge afacerea”.

Asa ca, pentru a fi mai simplu am creat┬áun raspuns standard ­čÖé pe care il gasesti in continuare.

Si de fapt am impartit raspunsul la intrebare asta in 3 raspunsuri:

  • despre Amazon ca oportunitate de afaceri
  • despre cursul lui Hudi – AmazonSetup
  • despre succesul tau in caz ca ti se pare interesanta ideea

Let’s get started:

Amazon ca oportunitate de afaceri

Viziunea

Incotro se indreapta Amazon si unde poti ajunge ca seller

PRO:

  • Amazon este in momentul asta cel mai mare business┬áonline din lume (cifra de afaceri 88.99 mld USD in 2014,┬á107 mld USD in┬áin 2015), cu o viteza de dezvoltare uluitoare.
  • Sunt oameni din Romania care au cifra de afaceri de peste 1 mil┬áUSD – Alex Huditan ┬áe unul dintre ei, Vlad Dragomir (peste 3 mil USD) in mai putin de 2 ani – marja de profit fiind undeva in jur de 30%
  • Sunt oameni din US (deja putem sa gandim┬ála nivelul asta!) care fac 6 mil USD lunar ┬á(vezi Ryan Moran – de la FreedomFastLane)
  • Dupa ce si-au validat produsele si au crescut un brand sunt persoane care au extins brandul pe offline in magazine ca Wallmart si altele (un fel de Carrefour de prin state ­čÖé )

CONTRA:

  • Amazon este un┬áGAME-Changer (adica inoveaza si el face regulile) pe tot ce inseamna piata de online si pe platforma lui trebuie sa joci dupa regulile pe care le creeaza el.

Optiune pe piata de oportunitati pt business

PRO:

  • E un model de business validat
  • E in crestere
  • Sunt o multime de piete care abia acum pornesc (UK, GE, CA)
  • Pe piata de oportunitati┬áin Romania mai sunt cateva trenduri accesibile ┬á(pe network marketing, pe tehnologie, aplicatii de mobil, magazine online, organizat┬áevenimente de tot felul), dar nici una dintre oportunitati,┬ánu este atat de validata si validatoare (ar trebui sa discum acum despre ce inseeamna business de cash flow si business disruptiv, dar am sa las asta pentru un articol viitor).

CONTRA:

  • E dificil de accesat informatia daca nu stii engleza sau nu ai pe cineva care sa te ghideze.

Potentialul pietei

PRO:

  • Piata este in momentul asta uriasa (244 milioane de clienti in US,┬áo statistica din 2013 arata in lunea de dupa Black Friday s-au cumparat in medie 426 de produse pe secunda)
  • Cum spuneam urmeaza UK, GE, FR, etc

CONTRA:

  • nu stiu sa gasesc acum.

Furnizorii

PRO:

  • China. Chinezii sunt oameni foarte muncitori, lucreaza pana noaptea tarziu inclusiv sambata si duminica si fac tot ce pot ca sa aiba┬áun client nou.
  • Poti avea si furnizori direct din state, insa sunt mult mai scumpi decat cei din China

CONTRA:

  • Cel mai mare challenge e cu furnizorii┬ácare nu stiu engleza sau care din dorinta de a se incadra in bugetul pe care il ai ┬áfac┬árabat la calitate.
  • Daca nu stii┬ása┬ánegociezi preturile,┬ása iti construiesti relatii pe termen lung sa comunici – poate fi costisitor!
  • Uneori furnizorii chinezi incep sa vanda si ei pe Amazon si nu poti concura cu ei la preturi.

DPDV Financiar Contabil

PRO:

  • Totul se face online, contul de amazon, cardurile
  • Exista solutii pentru orice challenge – fie ca vrei sa iti faci firma in Romania fie ca vrei sa iti faci in State

CONTRA:

  • Trebuie sa iti gasesti un contabil bun pentru firma
  • E cea mai stressanta intrebare pe care o au toti ­čÖé

afaceri pe amazon

Unelte / Tool-uri

PRO:

  • Asta mi-a placut cel mai mult!!!┬áDaca in Romania vrei sa vinzi un produs (fizic sau nu)┬ánu stii care e piata, ce si cat se vinde, ce bani se vehiculeaza in domeniul respectiv,┬ánu ai statistici, nu stii cum sa evaluezi si trebuie sa incerci si sa testezi totul, pentru platforma Amazon.com sunt┬áo multime de tool-uri de masurat . unele estimative, dar iti dau o buna imagine a directiei in care sa mergi.
  • Pe multe le poti face singur – si le faci singur la inceput – pe urma incepi sa apelezi la ele pentru ca iti usureaza munca si economoisesc timp si efort.

CONTRA:

  • majoritatea sunt cu bani ca pentru bugetul unei persoane din USA, (scump sau ieftin, depide de ce bani esti dispus sa aloci ­čÖé ) uite cateva exemple:
    • extensie de Chrome JS pentru cautat produse / verificat vanzarile – 87USD
    • email marketing – Salesbacker – 19USD/luna
    • aplicatie de calculat profitul per produs HelloProfit – 97USD/luna
    • aplicatie de extras cuvinte cheie – MerchantWords – 30USD/luna
    • serviciu de copywriting pentru listing – 269USD
    • servicii pentru┬ácuvinte cheie – 50USD / Luna
    • si altele si altele si altele
  • majoritatea tool-urilor nu sunt si pentru amazon. co.uk, ge, it, ca, fr etc
  • NOTA: nu ai nevoie de toate la inceput

Parteneriatul oferit de Amazon

PRO:

  • Amazon promoveaza seller-ii profesionisti care au produse extraordinare si care il ajuta pe el (Amazon) sa aiba clienti multumiti si sa faca profit.

CONTRA:

  • Amazon schimba continuu regulile jocului.┬áAlgoritmul de cautare al produselor (pe numele lui A9) e in continua imbunatatire, daca inainte puteai primi mai usor review-uri la produsul tau acum e mai dificil, aprobarea pentru┬áprodusele de Beauty si Personal Care se obtine mai greu, regulile de PPC sunt in continua imbunatatire/transformare┬á… etc.
  • NOTA: Aici se vede┬áce┬áputere are un┬ámastermind de business ,┬áun coach/mentor care sa te ghideze si sa iti arate solutii.

Concurenta in Business

PRO:

  • Pentru ca e foarte mare concurenta si in fiecare luna apar noi selleri din intreaga lume vei fi┬ánevoit sa iti schimbi mentalitatea, sa te adaptezi, sa fii invovativ, sa┬ágasesti solutii, sa inveti marketing… ┬á(consider ca asta e la PRO)

CONTRA:

  • Personal cred ca asta e cel mai mare dezavantaj care exista: criterile dupa care iti alegi produsul pe care il vei vinde sunt disponibile tuturor. Produsul pe care il alegi va fi ales cu siguranta si de altii din alte colturi ale lumii.
  • Mai mult, produsul tau poate fi ales si de cei cu care esti in grupul de Amazonieni. De aici vine totusi si o opotunitate – sa fii creativ, profesionist si sa te diferentiezi de concurenta!
  • NOTA: Oare nu cumva concurenta exista in toate business-urile?

Capital Necesar

PRO:

  • Aici nu stiu ce sa zic! Depinde cum privesti afacerile si cu ce compari . E nevoie (in functie de produs) de un buget de vreo 5000USD de start! De obicei iti trebuie mai mult decat te astepti!

CONTRA:

  • Startul┬áe┬ámai scump decat sa pornesti intr-o afacere de network marketing
  • E mai scump decat un magazin online in Romania
  • E mai scump decat sa incepi o afacere de training / coaching
  • E mai scump decat sa vinzi pe OLX produse cumparate de pe AliExpress ­čÖé

Acces la informatie:

PRO:

  • TOATA!!!┬áTOATA informatia necesara ca sa pornesti este GRATUITA! ┬áSunt o multime de cursuri, webinarii, podcasturi, bloguri – FREE!┬áFiecare vinde pe urma fie un tool/aplicatie, fie consultanta fie altceva.
  • UPDATE: Aproape toata. Unele dintre detaliile specifice sellerilor din Romania┬ánu sunt in webinariile gratuite.

CONTRA:

  • Pentru ca toata informatia e gratuita,┬ási sunt┬áo multime de creatori de continut in domeniul asta e nevoie de mult timp ca sa le sintetizezi si apoi sa le┬áaplici in practica. De-asta e extrem de valoros un curs/un coach/un mentor.
  • Informatia specializata uneori costa si uneori poate fi greu sa iti dai seama cum sa selectezi informatia

Despre cursul lui Hudi si Claus

Cand am pornit eu sa studiez afacerea pe Amazon  nu exista cursul lui Hudi, drept pentru care am facut ce m-am priceput.

In consecinta am facut niste greseli majore in alegerea produsului si asta m-a costat timp si bani.

Ca sa ai o idee, am facut 4 greseli la alegerea produsului initial:

  1. Produsul pe care l-am ales pt┬ápornire a fost categoria “Beauty” fara sa imi┬ádau seama ca pentru categoria asta iti trebuie aprobare speciala. Si am ajuns sa am productia gata in China, dar sa nu pot livra produsele catre Amazon. Cu peripetii si incercat solutii “ninja style”, cum am crezut eu de cuvinta, mi-a mai luat inca 3 luni pana am reusit sa obtin aprobarea sa pot vinde.
  2. Am ales produsul sa fie foarte usor, ca sa fie ieftin la transport. Daaaaar am adaugat un bonus la fel de usor insa voluminos. Drept pentru care am platit transportul nu la kg ci la kg volumetric (nu stiam ca exista asa ceva) si am platit dublu. (mai exact in loc de 1000 USD am platit 2000). Plus ca storage-fee-ul la Amazon e muuuult mai mare pentru produse voluminoase (platesti la spatiul din rafturi, ti-e clar?! ­čÖé )
  3. Am vrut sa imi diferentiez produsul si l-am inovat atat de mult incat am iesit din nisa produselor care se cumparau ­čÖé
  4. Produsul pe care l-am ales era sezonier, perioada lui era doar in iunie, iulie si august, iar eu (culmea ironiei ­čÖé ) am facut tot ce am putut de cuvinta sa fie la vanzare in noiembrie, de Black Friday. ­čÖé

Pe urma am participat la prima serie de Amazon SetUp si am vazut care e diferenta sa ai acces nu doar la informatie sintetizata ci si la un grup de suport!

La cata valoare au creat prin cursul lor, cand ma intreba cineva despre el le spuneam ca “e aproape gratis la cata valoare are”.

Pentru ca si-au facut excelent┬árolul lor de a┬ásintetiza informatia si de a spune ce e “muzica” si ce e “zgomot”!

Si toate greselile de mai sus nu le-as fi facut daca as fi urmat setUP-ul. De-asta, comparand cu ce am platit sa invat din greseli, cursul lui Hudi e aur curat.

Si nu doar la nivel de unelte/strategii ci si la nivel de comunitate.

Ceea ce au creat, si asta e mega-valoros, e comuntitatea oamenilor care vand pe Amazon si de la care poti primi un ajutor URIAS! Trebuie doar sa intrebi!

Despre succesul tau in afacere

NU AM CUM SA ITI RASPUND LA CAPITOLUL ASTA!!!

Tu trebuie sa raspunzi la asta. Depinde 100% de tine. Intrebarea e mai degraba, ca intotdeauna, alta: esti dispus sa inveti ce e de invatat? Esti dispus sa faci efortul necesar?

Nu vreau sa iti creezi asteptari nepotrivite!

E imens de munca! Inseamna focus si dedicare! Inseamna instruire continua. Dar din ce am analizat ca exista pe piata ca model duplicabil de business mie deocamdata “a face business┬ápe Amazon” mi-a dat cu un mare plus.

Uite si care ar fi abilitile necesare

  • Limba engleza.
  • NOTA: Exista un grup de mii de oameni din Rusia care faceau vanzari de zeci de mii de USD fara sa stie engleza!┬áTraduc cuvintele cu google translate, iau expresiile de pe alte site-uri, etc. Cand am vazut asta mi-am dat seama ca e o falsa piedica. Asa ca as zice ai “engleza┬áe un mare plus. “
  • Cunostinte de marketing: pozitionare, pret, packaging, branding, design
  • Cunostinte de┬ámarketing online – PPC
  • Cunostinte de copywriting – ca sa poti sa iti faci un┬álisting
  • Minset potrivit pentru customer service – ca sa poti discuta cu clientii
  • si probabil ca o sa mai apara si altele…

Acum stii mai multe despre a face┬áun “business pe Amazon”.

Iar daca vrei sa pornesti ai ambele optiuni: sa faci totul singur si de a lua legatura cu Hudi si Claus.

Succes!

UPDATE: Lucrurile se schimba continuu pe Amazon.

Pro: sunt mai multe tool-uri si poti lua mai multe decizii pe baza cifrelor

Con: concurenta a crescut si e in continua crestere.

Citeste si :Idei de afaceri – trenduri. Amazon

7 motive sa participi la evenimente de business live la Londra
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}