5 greseli de evitat cand faci un business cu seminarii

by Liviu  - May 14, 2014

Spuneam intr-un articol anterior ca suntem intr-o perioada in care dezvoltarea personala incepe sa ia avant. 

Intre noi fie vorba, de -asta am si creat The X Seminar, pentru ca exista o cerere pe piata. Apropo, deja am si primit feedback dupa prima editie.

Se pare ca momentan e UNICUL SEMINAR din ROMANIA care te ajuta sa iti transformi pasiunea intr-un business cu seminarii!

Revenind la subiect, evenimentele de dezvoltare personala, cel putin in orasele mai mari, sunt din ce in ce mai frecvente. Sunt din ce in ce mai multi oameni care vor sa faca din pasiunea lor pentru un anumit domeniu un business de training/consultanta.

Ca in orice activitate antreprenoriala, ca in orice business, sunt lucruri de care e bine sa tii cont.

greseli

Uite cateva dintre greselile pe care e bine sa le eviti:

1. Sa nu stii care iti este clientul ideal

Asta e valabil pentru orice tip de business.  Ai impresia ca vrei pe oricine. Doar ca acum fiecare client se simte important si raspunde atunci cand mesajul tau e formulat special pentru el!

Si da, se aplica si pentru business-ul cu seminarii. Trebuie sa iti definesti exact tipul de persoana pe care vrei sa il ai in seminarii.

Daca iti faci un seminar de spiritualitate, atunci e nevoie sa cauti oameni care au focus pe spiritualitate. ┬áDaca ai un seminar de stil vestimentar pentru femei ÔÇô vei cauta ┬ása ajungi la cat mai multe femei care au o nevoie pe partea de stil vestimentar.

E foarte important sa iti identifici nisa cat mai precis posibil. Pentru ca daca nisa ta e prea mica ÔÇô s-ar putea sa ai o frustrare maxima cand e vorba de incasat bani.

2. Sa ceri inainte de a da

Asta e una din greselile pe care am facut-o de multe ori la inceput si  vad ca o fac multi in jurul meu.

Cand am inceput seminariile, ca sa ne promovam, le trimiteam mail si blogger-ilor.  Stiam ca au baza de mailuri la care poate ajunge si mesajul nostru si le ceream sa ne promoveze fara insa macar sa ne gandim sa le oferim ceva in schimb!

Ne gandeam ca or sa faca asta benevol!

Si intr-adevar, unii au fost foarte draguti si ne-au ajutat, altii, nici macar nu ne-au bagat in seama.

Acum, vad partea cealalta a monedei. Vin oameni care abia au pornit in business cu dorinta sa ii promovam. Fara sa aiba nimic care sa ii recomande sau sa stie ce inseamna un parteneriat.

Ideea e simpla: inainte de a cere ceva cuiva, gandeste-te ce poti sa ii oferi in schimb! Ce nevoi are el si ce i-ar putea oferi parteneriatul cu tine!

3. Sa te temi de concurenta

Aici vreau sa daram mai intai un mit: clientii tai nu sunt doar clientii tai! Sunt si ai altor seminarii, si ai altor traineri. Nu vor vrea sa mearga doar la un singur tip de seminarii ci vor vrea sa se instruiasca si in alte directii.

Imagineaza-ti pe cineva care merge la Tony Robbins, la Londra. Tony vine doar o data pe an in Europa! Normal ca pe urma omul respectiv simte nevoia sa se instruiasca si la altii. Si atunci o sa caute si seminarii cu T Harv Eker si cu Joseph McClendon si cu Bob Proctor si cu Brian Tracy si asa mai departe. Si invers ÔÇô cine merge la Brian Tracy o sa vrea poate sa mearga si la un seminar cu Tony Robbins.

Cred ca pe subiectul asta ar trebui sa insist ÔÇô hai sa il las pentru un articol separat. E ok asa? ?

4. Sa te astepti sa vina oamenii din invitatiile de pe facebook

Mirajul Facebook-ului e de multe ori doar un miraj. Uneori like-urile la o pagina sunt doar like-uri si nimic mai mult.

Nu ii obliga la nimic pe cei care le-au dat si nici nu ii implica la nimic. La fel si acceptul invitatiilor la evenimente.

Si oamenii primesc atat de multe invitatii la evenimentele de pe Facebook, ca nu au timp uneori nici sa le vada, d-apai sa le dea si curs. Ca sa nu spun ca unii dau si ca participa ÔÇô dar nu ajung la cursuri! Faptul ca dau ÔÇťgoingÔÇŁ la eveniment ÔÇô nu are nici o importanta, nu te poti baza la inchirierea salii pe numarul de oameni care au dat ÔÇťgoingÔÇť.

5. Sa nu iti faci pitch-ul de vanzare cum trebuie

Daca ai un seminar gratuit si la final vrei sa ii inviti pe oameni la un eveniment cu plata ÔÇô pregateste-ti si partea de vanzare asa cum trebuie! Ca sa vinzi! Ca altfel nu vin oamenii daca nu le explici de ce sa vina mai departe!

Mi-aduc aminte cand la inceputul aventurii cu seminariile Trezeste Banii veneau feedback-uri de genul ÔÇťangajati pe cineva in locul lui Liviu sa vanda workshop-ul!ÔÇť

Atat eram de absent/deconectat/novice la partea in care trebuia sa imi prezint ceea ce ofeream cu plata. ?

Si am vazut si la altii acelasi sindrom- dupa ce livreaza continutul seminarului gratuit ÔÇô nu stiu cum sa le spuna participantilor ca exista si o continuare, cu plata insa.

E o abilitate care se invata, la fel ca si vorbitul in public.  Si e o abilitate care aduce rezultate ?

Brian Tracy are o vorba care imi place foarte tare ÔÇô you can learn everything! Chiar poti invata tot ce se poate invata!

Sunt din ce in ce mai multi oameni care isi descopera o pasiune si vor sa faca din ea o profesie. Si de la pasiune la business e ceva drum de parcurs!

Tu ce crezi, merita sa fie parcurs acest drum?

P.S. Daca nu ai citit-o deja, iti recomand cartea Obiceiuri care fac toti banii . O poti rasfoi sa iti faci o idee pe libris

Doua carti care n-ar trebui sa lipseasca din biblioteca nimanui
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}