5 reguli ca sa ceri si sa primesti usor feedback

by admin  - April 30, 2015

Acum cateva zile un prieten a postat pe facebook niste poze si le-a cerut prietenilor lui parerea.

Iar eu, cum sunt uneori curios m-am uitat sa vad ce pareri a primit.

Si bineinteles ca parerile erau impartite: “asta merge cel mai bine” , “asta e prea cliseu”, “asta te reprezinta”.

Ce e foarte interesant e ca la aceeasi poza erau si pareri care se bateau cap in cap. Si mi-am adus aminte cat  de mult ma confuza uneori pe mine feedback-ul atunci cand am inceput sa tin seminariile. 🙂

Acum ma bucur ca am avut obiceiul asta, de a cere si a primi feedback, pentru ca rezultatele sunt cu totul altele decat daca as fi incercat sa ghicesc totul singur.

Asa ca uite cateva reguli importante care m-au ajutat pe mine sa cer si sa primesc feedback:

Porneste cu mindset-ul corect

Ideea e sa intelegi ca feedback-ul te ajuta sa cresti, sa vezi aspecte pe care nu le-ai vedea altfel. Cand ceri si primesti feedback economisesti o gramada de timp, pentru ca nu mai stai sa iti imaginezi tu ce ar trebui sa faci mai bine si ce nu.

Mai trebuie sa te gandesti ca oamenii iti vor binele! NU vor sa iti faca rau! Desi uneori feedback-ul poate fi rautacios, daca tu pornesti cu gandul ca de fapt ceilalti vor sa te ajute, o sa fie mult mai simplu sa il primesti.

Formuleaza-ti cat mai clar cererea de feedback

Sunt doua feluri de feedback: APRECIATIV si CONSTRUCTIV.

(pardon, trei – al treilea este cel MIXT, o sa iti spun imediat cum e ala 🙂 )

In seminarii folosesc formularul de feedback care are cel putin doua intrebari in sensul asta, suna ceva de genul:

  • Ce ti-a placut cel mai mult?
  • Ce crezi ca ar putea fi imbunatatit?

Si in felul asta pregatesti terenul pentru cele doua componente. Vezi ce au apreciat sau unde considera ca mai ai de lucru.

Fii pregatit sa primesti si lucruri care nu iti plac

Cele mai incantatoare sunt fedback-urile de genul: “a fost super“, “nu trebuie schimbat nimic“, “nu stiu ce ar trebui imbunatatit“, si e important sa te feliciti pentru asta.

Mai sunt si feedback-uri care insa nu iti vor face poate placere si trebuie luate si astea in considerare: “ai fost agresiv“, “nu mi-a placut partea de vanzare de la final“, “pe-astea le mai auzisem

Uneori feedback-ul constructiv e cel care te ambitioneaza mai tare sa fii si mai profesionist decat esti!

Dar e important sa fii deschis sa auzi si ce poate nu ai vrea sa auzi.

Extrage feedback-ul descriptiv

Feedback-ul de genul “mi-a placut mult” sau “nu mi-a placut” – in afara de faptul ca poate sa iti creeze o stare sau alta, nu te ajuta in mod concret foarte mult, pentru ca nu stii ce sa schimbi specific, daca e ceva de schimbat.

De-asta e important sa extragi feedback-ul descriptiv, care iti da detalii, sa stii pe urma ce sa imbunatesti sau ce sa pastrezi (cand ai facut bine).

Acum cateva saptamani, dupa ce am terminat de scris cartea, i-am facut coperta, am dat-o catorva prieteni sa o citeasca si le-am cerut sa imi spuna parerea lor.

Si au inceput sa vina feedback-urile:

  • fontul e parca prea iesit din tipare
  • “titlul cartii ar trebui sa fie peste poza, nu dedesubt
  • pozitia din poza cu tine nu pare naturala
  • e potrivita culoarea ca atrage atentia

La fel in seminarii:

  • s-a intarziat cu 10 minute inceperea
  • s-a prelungit dupa ora anuntata
  • mi-a placut ca ai dat exemple concrete
  • ai vorbit prea repede

Trebuie sa extragi lucrurile specifice de care ai nevoie, ca sa poti face ceva masurabil.

Pe la inceputuri, dupa seminarii, cel mai des feedback specific era de genul: “s-a intarziat“, “ar fi bine sa se inceapa la ora anuntata“.

Si acum stiu ca la un eveniment, unul dintre cele mai importante aspecte e punctualitatea!!!!

Trece-l prin filtrul propriu

Trebuie sa stii ca feedback-urile vin din perceptia fiecaruia, si nu ai cum sa ii impaci pe toti.

Chiar era un citat la un moment dat: “chiar daca nu stii care e cheia succesului, cu siguranta cheia esecului e sa incerci sa le faci pe plac tuturor“.

Asa ca acorda-ti ragaz sa te gandesti si cu mintea ta, daca feedback-ul primit e folositor sau nu.

Uneori in acelasi seminar primeam feedback “mi-a placut ca a fost interactiv” si de la altcineva “nu mi-a placut pentru ca n-a existat interactiune“.

De-asta am si ajuns la o concluzie importanta, o formula magica: Feedback is Feedback! 🙂

Adica e important sa iei tu decizia ce inseamna feedback-ul ala pentru tine si daca e relevant pentu ceea ce vei face mai departe.

Si ziceam ca iti spun despre FEEDBACK-ul MIXT: cand nu stii daca sa razi sau sa plangi. Sau cu un ochi razi si cu unul plangi :).

Unul dintre prieteni, dupa ce i-am dat cartea si a citit-o mi-a zis: “nu ma asteptam sa fie asa de buna!”  🙂

Prima data am zis: “what??!!” (cum spun oltenii in cazuri din astea…)

Dar pe urma am decis ca trebuie sa ma gandesc ca e de bine si ca de fapt i-a placut cartea! 🙂

obiceiuri-cere-feedback

 

Am zis 5 reguli? Hai sa mai fie cateva bonus! 🙂

 

Selecteaza dintre feedback-uri si treci la actiune

Daca ai feedback relevant si nu aplici nimic din el, l-ai cerut degeaba!

Ideea e sa imbunatatesti ceea ce faci de la o zi la alta. Nu ai cum sa le implementezi pe toate, sau iti va lua timp punerea in practica si trebuie sa le esalonezi, dar trebuie sa le ai in vedere.

Cand ti se spune “s-a inceput cu intarziere“, iei masuri si data viitoaare incepi la timp! 

Pentru ca pe urma te bucuri de: “mi-a placut ca a inceput la ora anuntata“! 🙂

Apropo: unul din feeedback-urile pe care le-am primit mai de mult e sa scriu articolele cu “diacritice”. E pe lista… 🙂

 

Multumeste pentru feedback!

Recunostinta e unul dintre cele mai bune mesaje prin care transmiti ca ii apreciezi si ii respecti pe cei care ti-au dat feedback!

Cred ca si tu esti de acord cu mine si aici nu mai e cazul sa intru in detalii.

Fa-ti un obicei din a cere feedback in mod continuu

Dupa ce primesti feedback si il aplici, e bine sa ceri din nou feedback. Mai ales ca acei care ti l-au dat o sa observe ca ai tinut cont de parerea lor si o sa te ajute si mai mult in dezvoltarea ta viitoare!

Da, cred ca e important sa iti faci un obicei din a cere feedback! Si stii de ce?

Pentru exista o regula nescrisa pe care te invit sa o constientizezi si tu: 

OAMENII SUSTIN CEEA CE CO-CREEAZA!

Si cand ii faci pe ceilalti parteneri la evolutia ta, la succesul tau, sentimentul e senzational de ambele parti!

Si sincer sa fiu, cred cu tarie ca seminariile mele NU AR FI AJUNS la ceea ce sunt, eu insumi nu as fi ajuns la ceea ce sunt, fara ajutorul celor din jurul meu si fara feedback-ul primit.

De-asta ma bucur ca am cerut feedback si sunt recunoscator pentru tot ce am invatat de la toti cei din viata mea!

Si-ti multumesc si tie ca ai citit articolul si iti voi multumi si daca imi lasi mai jos comentariul tau.  🙂

Si daca ti se pare util, te invit sa dai articolul si mai departe!

Leave a Reply

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
Liviu Pasat
Privacy Overview

SOLICITARE ACORD ȘI INFORMARE GENERALĂ CU PRIVIRE LA POLITICA DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Vă mulțumim pentru interesul acordat serviciilor și produselor Wealth Mastery S.R.L.

Pentru noi, având în vedere relația specială cu Dvs., este deosebit de important să asigurăm protecția datelor cu caracter personal pe care ni le furnizați. În aceiași măsură Confidențialitatea datelor Dvs. cu caracter personal este extrem de importantă pentru noi.

 

CINE SUNTEM?

Wealth Mastery S.R.L. este o societate organizată și care funcționează în conformitate cu legile din România, cu sediul în Prundeni, str Tudor Vladimirescu nr 188, jud. Vâlcea, cod 247525, înregistrată la ORC sub nr. J38/209/2011, având CUI 28329071.

CE DATE PRELUCRĂM?

În vederea livrării bunurilor și serviciilor comandate, confirmării Comenzii, informării Dvs. privind stadiul Comenzii, oferirii de răspunsuri la reclamațiile plasate, evaluării bunurilor și serviciilor oferite, precum și a exercitării unor activități comerciale, de promovare a bunurilor și serviciilor, de marketing, publicitate, de dezvoltare, de cercetare de piață, statistică, monitorizare a vânzărilor și comportamentului de cumpărare a Clienților, activități administrative și de media, sunteți de acord să ne încredințați următoarele date cu caracter personal: nume, prenume, cnp, adresa de domiciliu, adresa de e-mail, adresa de ip, număr de telefon, parola acces cont site. Vă rugăm să nu ne furnizați alte date cu caracter personal decât cele strict necesare scopului precizat în această politică.

CARE ESTE SCOPUL ȘI TEMEIUL JURIDIC AL PRELUCRĂRII?

Datele cu caracter personal furnizate cu consimțământul Dvs. sunt și vor fi colectate și prelucrate de noi exclusiv în scopurile pe care le vom prezenta în cele ce urmează.

Menționăm faptul că prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează în temeiul consimțământului Dvs. în acest sens (art. 6 alin. (1) lit. (a) din Regulamentul General privind Protecția Datelor, numit în cele ce urmează Regulament/ul.

Situațiile în care Wealth Mastery S.R.L. va colecta și prelucra datele Dvs. cu caracter personal și scopurile în vederea cărora aceste date vor fi prelucrate, sunt următoarele:

 

  1. Înregistrare cont pe site-ul shop.liviupasat.ro sau www.liviupasat.ro/shoponline;

Colectarea datelor cu caracter personal în acest caz are scopul principal de a acorda posibilitatea creării unui cont de utilizator, prin intermediul/accesarea căruia veți avea acces la produsele achiziționate, precum și la produsele oferite gratuit. Totodată, unele din aceste date (ex. adresă e-mail, număr telefon) sunt necesare pentru o bună comunicare între societatea noastră și Dvs., în calitate de client, precum și pentru transmiterea către Dvs. a ofertelor promoționale, în mod ocazional.

Toate aceste informații colectate au ca scop exclusiv, să optimizăm și îmbunătățim funcționarea platformei noastre, astfel încât să vă oferim o experiență cât mai plăcută cu ocazia utilizării acesteia.

  1. Înscriere la evenimente (gratuite sau contra-cost);

Scopul prelucrării datelor Dvs. cu caracter personal în cazul înscrierii la evenimentele organizate de Wealth Mastery SRL constă în transmiterea biletului de acces la eveniment, permiterea accesului la eveniment, pe baza datelor înregistrate, comunicarea de informații legate de eveniment, informarea cu privire la evenimente asemănătoare cu cel la care v-ați înscris, organizate pe viitor și facturare, în cazul evenimentelor contra-cost;

  1. Abonare la Newsletter;

Scopul de prelucrare datelor cu caracter personal în acest caz este acela de a vă informa despre produsele noastre și evenimentele organizate de noi și de marketing direct și publicitate;

CINE ARE ACCES LA DATELE DVS.?

Vă aducem la cunoștință că, pentru funcționarea eficientă a platformei, utilizăm diferite servicii de la furnizori externi sau interni (”persoane împuternicite de operator”), cărora le putem transmite o parte din datele cu caracter personal colectate de la Dvs., cu mențiunea expresă că vom apela doar la persoane împuternicite care oferă garanţii suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice şi organizatorice adecvate, astfel încât prelucrarea să respecte cerinţele prevăzute în Regulament şi să asigure protecţia drepturilor Dvs. Categoriile de servicii pentru care colaborăm cu furnizorii mai sus menționați și datele cu caracter personal transferate acestora sunt următoarele:

  1. Servicii SMTP (comunicare email) - adresa de e-mail;
  2. Servicii newsletter - adresa de e-mail, nume, prenume, număr de telefon;
  3. Servicii de facturare - nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, adresă;
  4. Servicii de curierat/poștă - nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, adresă;
  5. Servicii de trimite SMS - numărul de telefon;
  6. Servicii de procesare plăți online - nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon, adresă;
  7. Servicii de comentarii - nume, prenume, e-mail;
  8. Servicii de contabilitate – nume, prenume, adresă, cnp;
  9. Servicii juridice – nume, prenume, adresă, cnp;

CÂT TIMP SUNT STOCATE DATELE DVS.?

Datele cu caracter personal furnizate de Dvs. vor fi prelucrate pe perioada derulării relațiilor contractuale cu Dvs., precum și ulterior, pentru o durată rezonabilă, care nu poate fi mai scurtă decât termenul general de prescripție.

 

CARE SUNT DREPTURILE DVS.?

În calitate de persoană vizată, aveți următoarele drepturi:

- dreptul de acces la date – aveți dreptul de a obține din partea Wealth Mastery SRL o confirmare că se prelucrează sau nu date cu caracter personal care vă privesc, precum și acces la datele respective; totodată, puteți obține o copie a datelor cu caracter personal furnizate societății noastre și care fac obiectul prelucrării; pentru orice alte copii solicitate de Dvs., Wealth Mastery poate percepe o taxă rezonabilă, bazată pe costurile administrative; în cazul în care introduceți cererea în format electronic și cu excepția cazului în care solicitați un alt format, informațiile vă vor fi furnizate într-un format electronic utilizat în mod curent;

- dreptul la rectificare – aveți dreptul de a obține rectificarea de către Wealth Mastery SRL a datelor cu caracter personal inexacte, precum și dreptul de a obține completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplete; Wealth Mastery SRL va comunica fiecărui destinatar căruia i-au fost divulgate datele cu caracter personal orice rectificare a acestora, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate și vă va informa cu privire la acești destinatari, dacă veți solicita acest lucru;

- dreptul la ștergerea datelor – aveți dreptul de a obține din partea Wealth Mastery SRL ștergerea datelor cu caracter personal care vă privesc, fără întârzieri nejustificate, iar Wealth Mastery SRL are obligația de a șterge datele respective, atunci când: (i) datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; (ii) vă retrageți consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare; (iii) vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze în ceea ce privește prelucrarea; (iv) datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; (v) datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale ce revine Wealth Mastery SRL în temeiul dreptului Uniunii sau al legislației române; Wealth Mastery SRL va comunica fiecărui destinatar căruia i-au fost divulgate datele cu caracter personal orice ștergere a acestora, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate și vă va informa cu privire la acești destinatari, dacă veți solicita acest lucru;

- dreptul la restricționarea prelucrării – aveți dreptul de a obține din partea Wealth Mastery SRL restricționarea prelucrării în cazul în care vă aflați într-unul din următoarele cazuri: (i) contestați exactitatea datelor, pentru perioada care îi permite Wealth Mastery SRL să verifice exactitatea datelor; (ii) prelucrarea este ilegală, iar Dvs. vă opuneți ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor; (iii) Wealth Mastery SRL nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrarii, dar Dvs. le solicitați pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; sau (iv) v-ați opus prelucrării pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale Wealth Mastery SRL prevalează asupra drepturilor Dvs.; Wealth Mastery SRL va comunica fiecărui destinatar căruia i-au fost divulgate datele cu caracter personal orice restricționare a prelucrării, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate și vă va informa cu privire la acești destinatari, dacă veți solicita acest lucru;

- dreptul la portabilitatea datelor – aveți dreptul de a primi datele Dvs. cu caracter personal, astfel cum acestea au fost furnizate către Wealth Mastery SRL, într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și de a transmite aceste date altui operator, în anumite condiții; în exercitarea acestui drept, aveți dreptul ca datele cu caracter personal să fie transmise direct de la Wealth Mastery SRL la alt operator atunci când acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic;

- dreptul la opoziție – aveți dreptul de a vă opune, din motive legate de situația particulară în care vă aflați, în orice moment, prelucrării datelor Dvs. cu caracter personal, inclusiv creării de profiluri pe baza respectivelor dispoziții;

- dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri;

- dreptul de a depune o plângere în fața Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;

- dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal efectuate de Wealth Mastery pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia.

 

CUM AVEȚI ACCES LA DATELE DVS.?

Pentru orice întrebări sau cereri referitoare la datele cu caracter personal pe care ni le-ați transmis, inclusiv în vederea exercitării drepturilor pe care le aveți, astfel cum sunt acestea menționate în cadrul secțiunii anterioare, ne puteți contacta la adresa: Prundeni  str Tudor Vladimirescu nr 188, jud. Vâlcea.

 

Wealth Mastery S.R.L. vă va furniza informațiile solicitate în format electronic atunci când este posibil, cu excepția cazului în care solicitați un alt format.

 

Informațiile furnizate, precum și orice comunicare și măsuri luate în exercitarea de către Dvs. a drepturilor de mai sus sunt oferite de Wealth Mastery S.R.L. gratuit. Cu toate acestea, în cazul în care cererile formulate de Dvs. sunt nefondate sau excesive, în special din cauza caracterului lor repetitiv, Wealth Mastery S.R.L. poate:

(i) fie să perceapă o taxă, ținând cont de costurile administrative pentru furnizarea informațiilor sau a comunicării sau pentru luarea măsurilor solicitate;

(ii) fie să refuze să dea curs cererii.

Precizăm faptul că prin acceptarea acestui acord, datele Dvs. personale vor fi prelucrate de Wealth Mastery S.R.L., conform prezentei Politici de Prelucrare a Datelor cu Caracter Personal.

Vă mulțumim!