67 idei pentru Business Mastery din seminarul cu Tony Robbins

by Liviu  - July 1, 2019

Imi doream bineinteles de mult sa ajung la evenimentul asta. Am participat la Amsterdam, alaturi de altii aproximativ 2000 de persoane din toata lumea. A fost surprinzator pentru mine sa intalnesc oameni nu doar din Europa ci si din USA, China sau Australia…

Cel mai teama imi era ca va fi continut specfic USA sau cine stie, ceva care sa fie greu de digerat. Surpriza! Eram din filmul care trebuie.

Inainte de a intra in seminar, am stat de vorba cu unul dintre Senior Leaderii lui Tony si la intrebarea mea: “ce-ar trebui sa fac sa iau cat mai multe din seminarul asta?” raspunsul lui a fost de genul urmator:

1. Stai in sala cat mai mult. Renunta la tentatia de a prelungi pauzele, sau de a te relaxa pe-afara.

2. Ia notite. Cat mai multe. Chiar daca ai informatiile in manual sau pe slide-uri, faptul ca iti iei notite te va ajuta sa le retii mai bine si sa le aplici mai usor mai tarziu

3. Invata si preia informatiile ca si cum ai vrea apoi sa predai cuiva pe care il iubesti. Vei fi mult mai prezent asa.

4. La finalul zilei revizuieste informatiile si fa-ti un scurt sumar al lor.

5. Participa in exercitii. Chiar sunt exercitii in care ti se cer cifre din business, si nu le stii pe dinafara, fa-ti exercitiile ca si cum le-ai sti. 

 

Cu intentiile astea am intrat in seminar.  Din ce am primit, conform recomandarii de la punctul “3”, o parte le vei gasi mai jos.

6. “Winter is coming” Si se pare ca nu e o reclama de HBO. 🙂 Nimeni nu pare sa stie cand, si de unde o sa vina iarna de data asta, dar sigur o sa vina. Si e bine sa fii pregatit.

7. Dupa iarna vine primavara. Iarna nu dureaza o vesnicie, chiar daca asa pare uneori.

8. Succesul in business e 80% psihologie si 20% strategii. Insa chiar daca ai strategii si nu gestionezi partea de psihologie, nu o sa le pui in aplicare.

9. Fara partea de executie nu exista rezultate.

10. Business-ul nu poate creste cu adevarat daca devii mai bun “business operator”

11. Scopul in business e sa devii un mai bun  “business owner”, nu un “business operator” mai eficient.

12. In business raman cei cu mindset de “Gladiator”. Singura optiune de a ramane in viata e sa castigi.

13. Ca sa devii cu adevarat un “business owner” va trebui sa iti invingi fricile: de a angaja oameni, de a nu avea suficienti bani, de a delega task-uri, ca nu vor face mai bine decat tine ce e de facut etc

14. Exista 3 niveluri de intelegere a unui lucru (inclusiv a unui business):

  • nivel intelectual – cand stii informatia la nivel intelectual
  • nivelul emotional – cand ai asocieri emotionale ce inseamna x sau y
  • nivel fizic – cand aplici in practica si ai informatia “cablata in muschi”, muschii tai stiu ce sa faca.

15. Michael Jordan se antrena minim 5 ore pe zi, executand aceleasi miscari nu pentru ca nu stia la nivel intelectual ce are de facut, ci pentru ca isi antrena muschii sa execute 

16. Nu toata lumea trebuie sa fie antreprenor si sa faca business. Pentru asta e nevoie de un mindset specific si o personalitate anume.

17. “BUSINESS is a Spiritual Game!” Scopul real e ca prin intermediul business-ului sa devii o versiune mai buna a ta, care sa creeze si mai multa valoare pentru cei din jur.

18. Business-ul inseamna in realitate 2 lucruri: marketing si inovatie (Peter Drucker)

19. Secretul succesului in business e sa creezi mai multa valoare decat oricine altcineva.

20. Ca sa treci la un nivel urmator, de unde e nevoie sa gestionezi schimbarea a 3 lucruri: partea de strategie, starea interioara, sistemul de gandire.

21. Blocajele dintr-un business sunt date in principiu de limitarile de mindset si abilitati ale leaderului.

22. Daca cifra de afaceri si profitul sunt pozitive asta nu inseamna neaparat ca business-ul merge bine.

23. Ca sa poti sa iti schimbi “povestea” pe care ti-o spui in minte de ce nu se poate un lucru, cel mai usor e sa iti schimbi starea interioara.

24. Repetitia e mama invataturii. Degeaba spui ca stii, daca nu aplici, de fapt nu stii. Michael Jordan si toti campionii repeta continuu. Training never stops.

25. Ca sa poti trece la urmatorul nivel (breakthrough) ai nevoie de un nivel ridicat de energie ca sa depasesti barierele.

26. Intreba-te cat mai des “cum sa fac sa creez mai multa valoare pentru ceilalti”

27. Tirania lui “cum”. Unul dintre cele mai mari blocaje ale antreprenorilor este data de faptul ca nu stiu CUM se face un lucru si se opresc. Inainte de CUM, e esential sa stii CE si DE CE. CUM vine dupa ce stii ce vrei.

28. Daca nu te pricepi la cifre, angajeaza-ti un CFO

29. Contabilul nu este CFO. Nu ia decizii pentru tine, nu iti poate ghida procesul decizional. Contabilul introduce cifre in tabele.

30. E nevoie de o harta. In ce business esti de fapt? Cum merge business-ul? In ce business ar trebui sa fii?

31. Care iti este X factorul business-ului tau? Ce te diferentiaza de ceilalti? De ce ar vrea clientii sa cumpere de la tine si nu de la ceilalti

32. Care este clientul tau ideal? Clientul ideal e cel care cumpara de la tine tot timpul. Si pe timp de “iarna”

33. Evita mentalitatea “a, lasa ca stiu deja asta”. Te va duce sa nu mai inveti lucruri noi.

va urma….

Cele 3 niveluri de intelegere. si nu doar in domeniul financiar
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}