Al 8-lea dosar al prosperitatii

by admin  - March 5, 2012

Sa ma promovez? Sa nu ma promovez? ­čÖé

Asta era una din dilemele mele. Si mai aveam una, in aceeasi zona … de ce unii traineri nu sunt cunoscuti? De ce, desi aveau cursuri super, nu aveau multi participanti sau nu stia prea multa lume despre ei?

Si raspunsul devenea o alta intrebare: de ce nu sunt promovati? De ce nu se promoveaza?

In partea opusa, un Tony Robbins, un T. Harv Eker au armate intregi de promoteri. Au site-uri, emisiuni, newsletter-e, si alte un milion de metode de a ajunge la consumatorul de dezvoltare personala. De ce?

Pentru ca ei urmeaza un principiu pe care T. Harv Eker il descrie in “Secretele mintii de milionar” ca fiind al 8-lea dosar al prosperitatii: ┬á“Oamenii bogati isi promoveaza munca si propria persoana. ┬áSaracii au o gandire negativa despre promovare si vanzari.”

Si eu din nou m-am focusat pe a intelege care e mecanismul. De ce se intampla asa?

Pai uite care sunt motivele pentru care multi oamenii au o gandire negativa despre promovare si vanzari:

  • Experiente anterioare neplacute cu persoane care faceau promvare in mod neadecvat.

Ati fost vreodata abordat de un om din vanzari, fara experienta, care sa va agreseze prin atitudinea lui insistenta? Si nu cumva ati tras concluzia: eu nu o sa fac niciodata asa? Concluzia, parerea mea, e buna, insa uneori e prea generala si generalizarea a dus la respingerea cu totul a ceea ce inseamna in mod real vanzarile si marketingul.

  • Experiente anterioare neplacute cand au incercat sa vanda ceva si au primit refuzuri.

De multe ori parerea celeorlalti ne influenteaza mai mult decat ne dam seama. Uneori, chiar mult prea mult, incat ne franeaza din elan, chiar daca ei nu ne refuza de fapt pe noi, ci ideea

  • Programele mentale pe care le-au primit de la parintii lor.

Va spune ceva proverbul: “lauda de sine nu miroase a bine” ? La asta ma refer, la faptul ca am luat modele care nu mai sunt valabile si nu ne aduc rezultate.

  • Atitudinea de genul “calitatea se vinde singura!” sau “ce am eu e unic si oamenii ar trebui sa isi dea singuri┬áseama si sa vina sa cumpere de la mine!”.

Si bineinteles ca nu se intampla doar asa, stand si asteptand. Calitatea nu se vinde daca nu stie nimeni despre ea! Oricat de bun ar fi produsele sau serviciile pe care le ofera cineva, oamenii nu scormonesc sa vada daca tu esti cel care le poate rezolva nevoile, pana nu mergi tu catre ei.

Eram la Londra , la un seminar “Next Step”, cu Joseph McClendon si intr-o sesiune de intrebari si raspunsuri cineva s-a ridicat si a cerut un sfat ┬álegat de promovare. Scrisese o carte care putea ajuta milioane de oameni si ii era teama sa se promoveze.

Stiti ce l-a intrebat Joseph? ┬á “Exista oameni care ar putea fi salvati din mizerie, de la moarte sau ┬ácare ar putea sa isi schimbe radical viata in bine citind cartea ta?” “Daca raspunsul e da, ┬áatunci n-ai scuze ca nu te promovezi sa ajunga informatia la ei.”

O intrebare memorabila pentru schimbarea unei harti mentale limitative: “Exista oameni care ar putea fi salvati din mizerie, de la moarte sau ┬ácare ar putea sa isi schimbe radical viata citind cartea ta?” Si promovarea devine “MUST”. Obligatorie.

Atunci cand crezi in propria valoare, in valoarea pe care o creezi, cand crezi ca produsul sau serviciile pe care le oferi pot ajuta cu adevarat oamenii, e de datoria ta sa aduci la cunostiinta cat mai multor oameni lucrul asta.

 

Get disturbed! Creeaza-ti constient disconfortul!

Leave a Reply

  1. Referitor la pasajul “am luat modele care nu mai sunt valabile si nu ne aduc rezultate” din articolul tau il citez pe Steve Jobs: Nu fiti prinsi in dogme, care inseamna sa traiti cu rezultatele gandirii altor oameni.

  2. Eu cred ca fiecare ar trebui sa isi promoveze propriile valori indiferent de statutul social,intr-un mod independent de ceilalti sau de alte conditii ce pot influenta o autoevaluare corecta…

  3. ÔÇťExista oameni care ar putea fi salvati din mizerie, de la moarte sau care ar putea sa isi schimbe radical viata in bine citind cartea ta?ÔÇŁ ÔÇťDaca raspunsul e da, atunci n-ai scuze ca nu te promovezi sa ajunga informatia la ei.ÔÇŁ …adaptat la orice informatie sau idee, asta e o cheie foarte puternica, Multumesc Liviu pentru inspiratie :)!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}