Principalele motive pentru care antreprenorii esueaza

by admin  - August 14, 2012

Ascultam acum ceva timp seminarul lui Tony – Business Mastery – un super program destinat antreprenorilor.

N.A. Antreprenor – persoana care aduce rezolvarea unei probleme/creeaza valoare, contra cost

Si era acolo o statistica despre cat de multe sunt firmele care dau faliment chir din primul an de existenta. Am cautat apoi pe net sa vad mai multe date si nu numai ca am gasit statistici, pentru ca am dat peste tot felul de cifre, din SUA, din Canada, din Europa, dar ce mi-a parut si mai interesant, unul din site-uri, cu datele de la un studiu al Universitatii din Tennessee, facea si un top cu motivele principale pentru care firmele esueaza.

Uite care sunt:

1. Startarea afacerii din motive nepotrivite

2. Sfaturile familiei si prietenilor

3. Locul nepotrivit la timpul nepotrivit

4. Lipsa de energie a antreprenorului si/sau subestimarea cerintelor de timp

5. Presiunea familiei legata de angajamentele financiare

6. Mandria

7. Lipsa cunoasterii pietei de desfacere

8. Entuazismul excesiv al antreprenorului fata de propriul produs/business

9. Lipsa cunostiintelor de management financiar

10. Lipsa de focus

Le puteti gasi detaliate AICI

Ma mananca degetele sa fac niste comentarii, am sa ma opresc doar asupra primului motiv enumerat “motivatia nepotrivita”.  Si mi-am adus aminte ca Michael Gerber spune in cartea lui “Mitul Antreprenorului” ca de cele mai multe ori oamenii pornesc propria afacere fie ca nu au un job fie ca s-au saturat de jobul lor si nu mai vor sa mai lucreze pentru altcineva.

Nu cred ca e ceva gresit in motivatia asta, cred insa ca adevaratul motiv care ii ghideaza pe antreprenori  sa aiba succes, este a crea valoare pentru ceilalti. A rezolva o nevoie/problema/dorinta a celorlalti.   E o mica schimbare de paradigma, nu?

Si ca sa termin articolul in directia a ceea ce vrem cu totii, adica in directia succesului, raspunsul la intrebarea “Care e motivul pentru care unele firme prospera?”, este in majoritatea cazurilor “un plan de afaceri cuprinzator si inteligent” (mai multe aici)

Leave a Reply

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}